ΜΘΧ & Ανάκληση ΠΕΑ
Καλησπέρα σας και πολλούς χαιρετισμούς,Σε περιπτώσεις βοηθητικών χώρων αναφέρεται στην ΤΟΤΕΕ 20701-1/2017 ότι ΄΄δευτερεύοντες βοηθητικοί χώροι που δεν θερμαίνονται και που συνδέονται λειτουργικά με μια θερμική ζώνη (π.χ. αποθηκευτικός χώρος εντός διαμερίσματος, ψευδοροφή που διαχωρίζεται από το θερμαινόμενο χώρο με δομικό στοιχείο που δεν είναι θερμομονωμένο) λαμβάνονται ως τμήμα της θερμικής ζώνης΄΄. Το υπόγειο (λειτουργικά συνδεδεμένο με ορόφους) γιατί δεν θεωρείται ότι ανήκει στην περίπτωση αυτή και το λαμβάνουμε υπόψιν ως ΜΘΧ? Επίσης, ως ΜΘΧ λαμβάνεται επίσης μια αποθήκη εν επαφή με το κτίριο η οποία επικοινωνεί εσωτερικά με την κατοικία ή ισχύει η πρόταση της ΤΟΤΕΕ οπότε και πρέπει να ληφθεί ως τμήμα της ωφέλιμης επιφάνεια και να συμπεριληφθεί στην θερμική ζώνη?
Τέλος, διαβάζω στην παρ. 6 εδάφιο γ) του άρθρου 11 του Ν. 4122/2013, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 32 του Ν. 4843/2021, «γ) Η έκδοση ΠΕΑ σε κτίριο ή σε κτιριακή μονάδα αντικαθιστά αντίστοιχο προγενέστερο ΠΕΑ, που έχει…


Kαλησπέρα Παντελή,
οι απορίες σου δείχνουν ότι μετά τα σεμινάρια των ενεργειακών επιθεωρητών έχεις εμβαθύνει περαιτέρω, μπράβο σου!
θα προσπαθήσω να σου απαντήσω όσο πιο συνοπτικά - ουσιαστικά - επιστημονικά αλλά και βιωματικά γίνεται.
ΜΘΧ: Όταν έχω έναν ΜΘΧ - βοηθητικό χώρο - αποθήκη οφείλω να τον περάσω στη δική του ξεχωριστή καρτέλα. Σαν ΜΘΧ νοούνται χώροι που μπορώ να σταθώ όρθια - όρθιος. Άρα ο χώρος που δημιουργείται από ψευδοροφές ή σε οροφή κάτω από μη θερμομονομένη στέγη δεν νοείται ΜΘΧ.
Το κριτήριο για το ΜΘΧ δεν είναι αν επικοινωνεί με εσωτερική σκάλα ή όχι. Το κριτήριο για το ΜΘΧ είναι αν έχει τερματικές μονάδες θέρμανσης και ψύξης. Και ένα υπόγειο που επικοινωνεί με εσωτερική σκάλα αν δεν έχει σώματα εισάγεται στη καρτέλα ΜΘΧ
Σχετικά με την είσοδο στα προγράμματα: Αν το ΠΕΑ το έχουμε εκδόσει εμείς οι ίδιοι τότε δεν κάνουμε ανάκληση αλλά υπάρχει η δυνατότητα μέσω του buildingcert να τροποποιήσουμε το ίδιο ΠΕΑ με προσάρτημα. Αν το ΠΕΑ το έχει κάνει άλλος μηχανικός, η συνήθης πρακτική είναι να ζητάμε ανάκληση από τον συνάδελφο προκειμένου να βγει νέο.
Γενικά υπάρχει ένα θολό τοπιό σε σχέση με τις ανακλήσεις ΠΕΑ: Στη δική μου αντίληψη ανάκληση κάνουμε: α) Όταν θέλουμε να διορθώσουμε κάποιο λάθος μας β) στη περίπτωση που θέλουμε μπούμε σε κάποιο πρόγραμμα όπως περιέγραψα παραπάνω και είναι άλλος ο ενεργειακός επιθεωρητής
ΔΕΝ κάνουμε ανάκληση: Όταν σε μια κτηριακή μονάδα άλλαξε κάτι π.χ μπήκε ηλιακός θερμοσίφωνας και θέλειο ιδιοκτήτης νέο ΠΕΑ. Κάπως έτσι αποτυπώνεται και η ενεργειακή ιστορία της κτηριακής μονάδας
Ελπίζω να βοηθήσα